Slet eller gem ordrekladde

Fastbox er ikke tilgængelig

{{cart.Info.Name}}

Vil du gemme eller slette din indkøbskurv?

Vareautomat - altid tilgængeligt materiale 24/7

Vareautomaten er et lagerstyringsværktøj, der giver øget kontrol, reducerede omkostninger til varer, optimeret drift og reduceret risiko for nedetid.

Automaten kan indeholde alt fra værktøj, batterier, reservedele, beskyttelses-udstyr til kemikalier.

Giver dig overblik over lager, forbrug og spild

Vareautomaten giver gennemsigtighed mht. forbrug og indsigt. Det minimerer tidsforbruget på varebestilling, varemodtagelse, fakturering og intern logistik.

Tilgængelighed og brugervenlighed er i fokus med denne løsning.

Vareautomaten er let at bruge og kan tilpasses forskellige ønsker og behov. Opstart og implementering gøres let med ekspertvejledning fra vores rådgivere.

Brug af en vareautomat giver dig øjeblikkelig indsigt i omkostninger, forbrug, affald og lagerbeholdning. Gå fra reaktiv til proaktiv opbevaring!

Vil du vide mere

Vi hjælper dig, hvis du vil vide mere om, hvordan brugen af en automat kan optimere din drift.

Tag kontakt til os for en uforpligtende snak, send os en e-mail, så vender vi tilbage hurtigst muligt. 

Send mail

Enkel løsning. Effektivt lager.

En rentabel og organiseret løsning til optimering af lager og logistik. Maskinerne lejes i en periode på 3-5 år. Med denne løsning undgår du at binde unødvendig kapital og administration.

Vareautomaterne kan let integreres i eksisterende softwareløsninger eller leveres som en cloud-baseret løsning. Vores unikke software sikrer fuldstændig sporbarhed af alle transaktioner. Opladningsstationer kan også monteres i de forskellige sektioner til opladningsværktøj osv.

Reducer med

30-40%

tiden, der er brugt på indkøb, fakturering og håndtering

Op til

50%

reduktion af lagerværdien

Sænk op til

25-40%

af virksomhedens forbrug

Tilgængelighed

24/7

Vareautomater giver adgang til produkter, reservedele og kritiske komponenter

Brugen af vareautomat giver fordele som:

Optimeret tidsforbrug

  • Altid tilgængeligt materiale
  • Hvad du har brug for, når du har brug for det
  • Reducerer risikoen for unødvendig nedetid
  • Reducerer tiden, der bruges på intern logistik
  • Forenkler arbejdsdagen både operationelt og administrativt

Reducerede omkostninger

  • Giver et komplet overblik over forbrug og affald
  • Optimerer lagerbeholdningen baseret på faktisk brug med automatiske ”flow-systemer” til genbestilling ved hjælp af VMI
  • Tilvejebringer et revisionsspor for udstedte varer
  • Giver lavere lageromkostninger og kapitalforøgelse

Reduceret lagerstyring

  • Fuld kontrol over produktadgang og brugermønstre
  • Oversigt og indsigt i værktøjer, der deles
  • Effektiv drift ved at lade elektrisk værktøj oplades under opbevaring
  • Brugervenlig og effektiv
  • Giver øget lager og indsigt

Kom i gang!

Processen med at implementere den automatiske løsning starter med en undersøgelse af ønsker og behov. Hvad skal det bruges til? Hvad er formålet? Baseret på dette skitserer vi en løsning, der implementerer analyseresultaterne.

Dyre værktøjer, forbrugsstoffer, sikkerhedsudstyr, reservedele, batterier, kemikalier, opladningsmuligheder osv. er områder, som vareautomaten kan bruges til. Sammen er vi enige om typen af automat, placering, indhold, løsning til påfyldning af varer, adgang og design.

Tidsestimatet for analyse af behov er 1-2 uger, installation 1-2 dage. Derudover kommer den faktiske leveringstid.



Hvad vi har brug for fra dig:
• Ønske om placering, nummer og system
• Produktliste
• Forbrugsdata


Vi sikrer en smidig og professionel proces ved
:
• Elementkonfiguration
• Justering af automaten
• Navigation relateret til kortlæser
  og adgang
• Installation
• Træning
• Genopfyldning

Nogle af vores populæreste basismodeller:

 

 

 

 

 

Model: Supply Locker

Vareautomaten anvendes ofte til PPE, udlejningsværktøj, kalibreringsværktøj, sko, hjelme, handsker, elværktøj og kalibrering.

 

Konfiguration efter kundernes behov:

- Berøringspanel og kortlæser som alternativ
- Virksomhedens personalekort kan bruges
- Mulighed for 9-27 skabe
- Plads til store dele
- Mulighed for ladestationer i skab
- FIFO-princippet
- Vinduer i skabet kan bestilles som ekstraudstyr
- Tilkobling til Solar VMI-systemet

Ønsker du mere information?

 

 

 

 

 

Model: Rotopoint

Rotopoint-automaten anvendes ofte til PPE, MRO, kemikalier og smøremidler, beskyttelsesbriller, handsker, masker, værktøj osv.

Konfigureret i henhold til kundernes behov:
-Leveres med berøringspanel og kortlæser
-Virksomhedens personalekort kan bruges
-Automaten fås i 6 varianter
-Op til 468 lokationer
-Kamrene kan forlænges
-Manuel tilsidesættelse af fejl
-Tilbagetrækning af bundler for sikkerhed
-Tilslutning til Solar VMI-systemet

Kontakt os for mere information

 

 

 

 

 

Model: Level 28

Vareautomaten Level 28 bruges ofte til MRO-genstande som batterier, bor, værktøj, lim, knive osv.
 

Den konfigureres efter kundens behov:
- Leveres med berøringspanel og kortlæser (standalone)
- Virksomhedens medarbejderkort kan bruges
- Bruges til MRO-artikler (lille størrelse, høj værdi)
- Over 29 forskellige skuffestørrelser
- 26 rækker med højst 104 lokationer
- Maksimalt 1248 rum
- Genkonfiguration af skuffer er mulig
- Betjener op til 10 enheder
- Forbindelse til Solar VMI-systemet

Ønsker du teknisk information?

Model: ModuloGen2

- Høj kapacitet
- Solidt skuffesystem
- Flere skuffestørrelser
- Fleksibel og let at konfigurere
- Tastatur på skærmen
- Sikre sektioner-
- Brugervenligt design

Kontakt os for yderligere information

Skab til alle behov

Der er forskellige skabsdøre til de forskellige sektioner. Vælg mellem med eller uden glas, med eller uden belysning. Det er også muligt at vælge skabe med opladningsmuligheder. Dette er af erfaring meget nyttigt, hvis du lejer ud eller deler el-værktøj.

Tilpas sektionen

Vælg den rigtige skuffe til dine behov. Uanset om du har brug for mange små skuffer eller store. Der er utallige skuffesektioner at vælge imellem. Sammen finder vi den skuffeindsats, der passer bedst til dig.

Brugerstyret adgang

Vareautomaterne er et sikkert opbevaringssted for kemikalier og risikoudstyr. Sektionerne kan leveres med både berøringspanel og kortlæser. Løsningen gør det muligt at administrere brugeradgang samt få en revisionsspor i relation til brugeradfærd. Virksomhedens eget medarbejderkort kan bruges. Pakkeudtrækning er mulig for sikkerhed.

/globalassets/shared/services/vending-machines/industry3_584x350.jpg

Vores kunde Danish Crown Foods vedligeholdelsesafdeling i Vejle har leaset vareautomater gennem Solar

Leder du efter en effektiv løsning og besparelser på op til 40 %? Så skal du se nærmere på vores vareautomatservice.

Med en særlig adgangsnøgle kan medarbejderne få forskellige varer, hvilket sparer tid, reducerer omkostninger og gør arbejdsdagen mere effektiv. "Tilgængelighed er altafgørende for Danish Crown Foods. Vareautomaterne betyder, at alle har adgang døgnet rundt, hvilket er ideelt på en fabrik som denne. Desuden har vi konstateret besparelser for alle, der bruger denne service – typisk mellem 25-40 pct.,” ifølge Jesper Grøning Andersen, der leder Solar Services.

Vores vareautomatsløsning er ofte kombineret med yderligere services såsom:

TCO: Reducer de samlede omkostninger

Total Cost of Ownership - TCO, hjælper med at reducere de samlede omkostninger ved indkøb af produkter og services. Gennem TCO skræddersyr vi løsninger, der optimerer driften. Indsigt og branchekendskab viser os, hvordan brug af de rigtige materialer og services kan føre til betydelige omkostningsbesparelser.

Nøglen er at se på helheden og give øget synlighed, fleksibilitet og kontrol.

VMI: Tag kontrol over lagerbeholdningen

Brugen af vareautomater i forbindelse med vores lageradministrationsløsning VMI sikrer komplet sporbarhed af alle transaktioner og giver dig svar på hvem, hvad, hvor, hvornår og hvorfor.

Vareautomaterne minimerer driftsomkostningerne og kan reducere forbruget med op til 40 %.

Altid fuld kontrol og oversigt.

Læs mere om VMI

EDI: Integrer dine indkøbssystemer

med Solar for at få mere strømlinede processer. Med EDI får du en effektiv dataudveksling, der øger sikkerheden og minimerer risikoen for manuelle fejl.

En effektiv og sikker udveksling af information.

Læs om integration med Solar

 

 

 

 

 

Smarte lagerløsninger

Vores smarte lagerløsninger kan omfatte alle services, der er relateret til styring og håndtering af dit lager - hvis du ønsker det.

Læs mere

Kitbox

Effektiviser dine projekter med Kitbox. Vi pakker det, du har brug for, i en levering.

Læs mere om Kitbox

Smart Supply | Kanban

Vores Smart Supply | Kanban lagerløsning kræver hverken wi-fi eller software og bidrager til en mere effektiv og korrekt opbevaringsløsning.

Læs mere om kanban

Solar produktkoncepter

Vi har tilpasset flere forskellige produktkoncepter for at imødekomme netop dine behov. Vi ønsker, at du finder det, du har brug for, hvad enten det er produkter, der giver dig mere for mindre, eller om du har brug for produkter i høj kvalitet eller specialiserede belysningsprodukter.

Find dit koncept